Monday 30 January 2017

KUBUR



FAIRY PARK, MERU


Tahu tak nama tempat ni? Filia jawapannya! HAHA. tempat ni sangat menarik tau! satu hari tu, kebetulan pula lalu Jalan Meru. Hahahaha! Masa tu saya dengan sahabat office saya bukan nama sebenar Ah Ros. Kami terus melulu masuk ke Fairy Park. Kami pun dah tak ada kerja masa tu. Saja saja nak masuk dan ambil tahu. Ah ros takut nak masuk ke dalam rumah abu yang disimpan. Kebetulan masa tu pula, TUTUP dah masa melawat ke rumah abu yang disimpan. Kami pun terus ke kawasan kubur cina yang paling atas. Masa jalan jalan kami terserempak di kawasan ni. Terkejut kami! kawasan ni cantik menarik! kami pun feefeeling berada di Hong Kong! Apa yang menarik air terjun bak kawan kawan saya kata seperti di syurga bagi mereka.

Apa yang kami dapati di kawasan ni ada tempat duduk untuk kami bersantai santai di tepi kolam. Jakun la sekejap. Sebab air dalam kolam ni bewarna hijau. Dalam kami terjumpa kura kura (tak ada gambar nak ambil) dalam gua pulak ada tempat sembahyang. Dalam gua pula, ada patung patung monyet. Kami lalu je depan gua. Ah Ros takut nak tengok patung. Jadi kami lalu je. Hihihi! Kemain lagi explore. Ada lagi satu tempat kami naik ke atas berdekatan air terjun, ada kuda atas tu. hihi kami pun begambar la sekejap. Tak lama lepas tu kami pun pulang.... Singgah la pula cendol depan Masjid Al Shariff, Meru. Lepas lepak lepak minum cendol Ah Ros pun hantar saya balik ke rumah...

Dah habis entry saya, tak banyak gambar kat Fairy Park ni. Lepas ni kemana mana saya pergi, saya ambil gambar banyak banyak ye. kehkehkeh.


Sincerly,
XOXO


1 comment:

EUROPE TRIP (PARIS,FRANCE - NAPOLI,ITALY - ROME,ITALY - LONDON,ENGLAND)

Itinerary Europe Trip 1st Day - 8 Sept 2018 (KUL - Abu Dhabi) 4pm -Bertolak dari Meru - KL Sentral - Transit Train - KLIA 6.30pm ...