Tuesday 21 March 2017

HENTI TANPA MEMILIKI



Terhenti tanpa memiliki 💌

Pada pertukaran perasaan yang tidak seimbang. Aku menaruh bimbang kalau meneruskan langkah bererti tambah perit pada luka lainnya dan kalau berhenti juga tidak menyembuhkan apa apa. Belum sempat memiliki, tapi hati ini seperti dipaksa berhenti menyangi, harapan sudah tercapai menara tertinggi, tapi terjatuh kerana tahu sudah ada yang memiliki.

Kornea mata seperti tercelik tertulis pada garisan segi tiga yang menyatuhkan aku dan kamu, tapi sebaliknya kami dan dia, aku akan memupuk rasa seakan mengerti, bahawa bahagian kosong dihati kamu sudah ada yang menduduki seakan mengerti tentang kenyantaan yang mengharuskan kita berada pada jalannya. Lalu aku memilih untuk mengerti.

Yang aku inginkan kebahagian seperti sepasang mata yang menyaksikan kalian bahagia, yang aku inginkan kepastian tentang perasaan yang seperti tidak ada hujungnya, yang aku inginkan sayang yang serdahana. Cukup serdahana hingga aku tidak perlu merasa kecewa dan hingga aku tahu rasa disayangi tanpa perlu meminta.

Apa bisa aku dapatkan apa yang aku inginkan? tidak bukan? jadi aku biarkan sahaja perasaan ini perlahan mengikut aliran tanpa terlihat sebagai satu kesalahan, kerana pada aku ini adalah "learning process" dalam kehidupan kita. Meskipun hati begitu menginginkan tapi aku batas batas yang tidak boleh kita lawan.

Aku sedang menunggu saat yang tepat untuk keluar garis tiga segi. Kamu dan dia, lalu saat itu nanti kamu buatlah garisan lurus agar dua sudut bersatu. Ya garisan lurus penemuan untuk kamu dan dia. Ketika itu bukan lagi tiga segi antara kita tetapi bulatan gabungan gabungan garisan kamu dan dia.

Berbahagialah dengan kebahagian kamu tanpa aku. terhenti tanpa memiliki, rasanya itu lebih baik, daripada memiliki.


Monolog hati


No comments:

Post a Comment

EUROPE TRIP (PARIS,FRANCE - NAPOLI,ITALY - ROME,ITALY - LONDON,ENGLAND)

Itinerary Europe Trip 1st Day - 8 Sept 2018 (KUL - Abu Dhabi) 4pm -Bertolak dari Meru - KL Sentral - Transit Train - KLIA 6.30pm ...